fredag 15. november 2013

Hverdagslykke... Tenk så deilig!

For meg er hverdagslykke veldig viktig.
Det gir den gode, trygge, varme følelsen
som man ofte trenger veldig sårt.
 
Hva er egentlig hverdagslykke?
Det kan være så mange ting.
Det kan være det å ha stearinlys tent, en god kopp
med varm drikke, håndarbeid og en film
på tv...
 
Eller å se sine kjæreste leke sammen,
spise og nyte maten du har beredt for dem,
få ha den inderlige, konfidensielle samtalen
med en venninne som man føler seg trygg og elsket hos.
 
Det kan være det å få stikke fingrene i jorden
og rote rundt, plante blomster eller urter,
og kjenne lukten av nyklippet gress om sommeren.
 
I dag er hverdagslykken min å få sitte på
varmepleddet mitt, føle varmen spre seg i kroppen,
gode varme sokker, strikkejakke,
håndarbeid i hendene og en god kopp varm drikke
mens regnet pisker på ruten, og jeg vet at
det er ennå mange timer før jeg må ut igjen.
Og at jeg også vet at når jeg kommer hjem igjen,
kan jeg skifte på meg varme, tørre klær hvis jeg har blitt våt.
 
Tenk så deilig. Det er hverdagslykkens kodeord!
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar