lørdag 23. mai 2015

Lenge siden sist!

Hei!

Nå er det lenge siden jeg har tatt meg tid til å blogge. Tiden er så fylt med alt fra avtaler, alt som må gjøres i løpet av dagen, ærender, huslige plikter, oppfølging for min datter og forsøk på å få nok hvile og ro innimellom så jeg kan få styrke... Lade opp batteriene!

For tiden holder jeg på med to prosjekter.

Jeg hekler en kjole til min datter. En kjole med solid bærestykke og dobbelt skjørt med solid underskjørt og englemasket overskjørt som da gir en blondeeffekt. Jeg gleder meg til den er ferdig!

Jeg holder også på å ferdiggjøre en genser inspirert av Dorthe Skappel, men strikket på min måte. Det blir en blå genser med skjev hals, og jeg skal hekle en kant rundt halsen slik at den ikke er helt 'avkuttet' i utseende. Nå er det bare armene igjen og de går fort unna.

Jeg har allerede mange nye prosjekter i hodet. Jeg ønsker å hekle en duk eller flere til salongbordet. Jeg ønsker å hekle accessoir til stuen, i hvitt. Jeg prøver nå å finne de riktige prosjektene ved å surfe på Pinterest og på Annie's Crafts. Det blir spennende å se hva som blir skapt mellom hendene mine.

Jeg har nå fått godt med avlastningshjelp for min datter. Det betyr mer håndarbeidstid for meg! Hurraaaaa! Det skal bli godt å bare få pusle på med mitt uten avbrytelser. Det er vanskelig å venne seg til avlastning, for vi er så knyttet til hverandre, men det gjør godt for oss begge!

Så nå skal jeg gå i gang! Og forresten, jeg har planer om å male noen bord hvite slik at de matcher mer i stuen. Jeg er ganske lei furumøbler...

Ha en flotters pinsehelg med eller uten håndarbeid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar