fredag 4. april 2014

Konflikter og befrielse

Noe rart skjedde forleden kveld!

Jeg har de siste månedene hatt mange konflikter å håndtere. Hver dag så ut til å føre til flere konflikter, flere krangler og flere frivillge eller ufrivillige misforståelser utenfra. Det ble til slutt sånn at jeg knapt kunne ytre et ord på sosiale medier uten at en eller flere skulle hisse seg opp og lage en krangel ut av det... slik føltes det i alle fall. (og ja, jeg tror nok at disse ordene også ville ført til krangel)...

Denne kvelden fant jeg en guidet meditasjonsvideo på youtube, der man skulle finne friheten. Jeg satte meg til rette i sofaen og nøt meditasjonen i en halvtimes tid. I mellomtiden skjedde det merkelige!

Mens jeg satt der i sofaen og mediterte, ble jeg kuttet ut fra diverse 'fellesarealer' på disse sosiale mediene. Helt sånn uten advarsler, forvarsler eller noen ting. Veldig modig og profesjonelt... alle andre som har blitt kuttet ut har fått beskjeder og varsler på forhånd. Med meg var det bare poff- vekk.

Jeg har jo sett det komme. Har kjent agendaen, men har også vært fast bestemt på at jeg ikke skulle være den som ga meg. For jeg vet at jeg har gjort det jeg kan for å rette opp i den hendelsen som var utgangspunktet (angiveligvis) for hele problematikken. Og når man har gjort sitt beste for å rette opp feil, hva mer kan man gjøre da? Krype på alle fire og slikke skoene til folk? Vel, jeg har nå endelig blitt sterk nok og voksen nok til å sette foten ned og si NEI! Jeg finner meg ikke i mer nå! Og det er ikke akseptabelt, for folk blir ganske sjokkerte når stille meg roper opp at nok er nok...

Jeg må si at jeg først fikk den vonde klumpen inni meg... den man alltid får ved konfrontasjoner. Og jeg har aldri taklet konfrontasjoner. Men så tenkte jeg over hendelsesforløpet; lengre tid med frustrasjon, fortvilelse, krangling, kritikk og dårlige dager, meditasjon om å finne friheten.. og så blir jeg 'satt fri' fra hele greien. Egentlig befriende!

Så nå har jeg renset opp i mine ting, og jeg har gitt klar beskjed om at jeg finner meg ikke i mer tull fra noen! Neste mann ut forsvinner lett fra min omgangskrets, enten det er på nett eller ikke.

Så nå begynner veien videre mot mer frihet. Deilig i grunnen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar